Monday, December 2, 2019

სოციალური პროექტი- ,,ოცნების გემი''



სსიპ ამბროლაურის მუნიციპალიტეტის სოფელ წესის საჯარო სკოლა

ხელმძღვანელისახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების პედაგოგი  ინგა მელაშვილი

სოციალური პროექტი  ,,ერთად გავცუროთ ოცნების გემით”

ოქტომბერი 2019 წელი
 VII-VIII კლასის მოსწავლეები სტუმრადამბროლაურის დღის საგანმანათლებლო ცენტრ ,,ბაოს  შსმ და სსსმ    საჭიროების მქონე ბავშვებთან.


 სოციალური პროექტი  ,,ოცნების გემი’ ’განხორციელება  საუკეთესო საშუალებაა სოციალური  გარემოს გაუმჯობესებისკონკრე-ტულ სოციუმში რეალური სოციალური საჭიროების შესწავლისა და სოციალური სიტუა-ციის გაუმჯობესებისკენ (არსებულ პრობლემათა პრევენციის/მინიმიზაციისკენ), რის საბოლოო მიზანიც სამოქალაქო საზოგადოების განვითარებაა.   სხვაზე პასუხისმგებლობა და ზრუნვა  ბავშვებს ეხმარება საკუთარი თავისროგორც ღი-რებულისაღქმაში და უქმნის მათ პრობლემებთან გამკლავების შესაძლებლობასეს კი საბოლოოდ მოზარდთა რისკიანი ქცევებს პრევენციის ერთერთ საშუალებად ითვლება.   აგრესიული ქცევის შემცირება შესაძლებელია  პროსოციალური ქცევის (სხვებზე ზრუნვაისე რომ არ მოელი პირად გამორჩენასწახალისებით. აქედან გამომდინარესოციალური პროექტის მიზანია: სოციალური ადაპტაციის გაუმჯობესებაცხოვრების ხარისხის  ამა-ღლება; ტოლერანტობის გაზრდა; დაპირისპირებისკონფლიქტების პრევენცია; მოსწა-ვლეთა სწავლის მოტივაციის ამაღლება.მოსწავლეებს განვუვითაროთ უნარებირომლე-ბიც  სხვებზე ზრუნვისკენ იქნება მიმართული. ვფიქრობთპირველ რიგში მნიშვნელოვა-ნია ზრუნვა ემპათიის განვითარებაზეშეხედვით შეიძლება საკმაოდ აბსტრაქტულ და    რთულ ამოცანად მოგვეჩვენოსმაგრამიმისთვისრომ ბავშვმა სხვისი ემოციის აღქმა და შესაბამისად რეაგირება შეძლოსმნიშვნელოვანიაესმოდეს გრძნობათა ფართო სპექტრირომელსაც იგი ყოველდღიურად განიცდის პირველ რიგში თანაგრძნობა  სხვისი ემოციე-ბის გაგებით იწყება. ადამიანებს შეიძლება მსგავს სიტუაციაში განსხვავებული ემოციები დაეუფლოთვინაიდან მიიჩნევარომ რაც უკეთ შეგვიძლია საკუთარი და სხვისი ემოცი-ების ამოცნობამით მეტად შეგვიძლია თავის მართვა და სხვათა დახმარებაცეს კი აუ-ცილებელი უნარებია მეგობრებთან თუ თანაკლასელებთან კარგი ურთიერთობების და-მყარებისათვის.
ერთად მუშაობის პროცესი

                                               




                                                                                                                                                                                                                                         
                                             

   ყველა მოსწავლე მოტივირებული იყო იმისათვის, რომ სითბო და სიყვარული გამოევლინათ ამ ბავშვებისათვის, მათთან ერთად დაამზადეს გემის მაკეტი, ხატავდნენ, ერთობოდნენ სხვადსხვა გასართობი თამაშობებით, სიმბოლურად გაბერეს ბუშტები და მხიარული განწყობით დაემშვიდობნენ უკვე თავიანთ მეგობრებს. დამშვიდობება ემოციური იყო. მომავალში კვლავ დასახეს მიზნები, რომ ისევ მოენახულებინათ ბავშვები. ისინი მივიდნენ იმ დასკვნამდე, თუ როგორ შეიძლება ამგვარმა ქცევამ შეცვალოს კლიმატი ჩვენს ირგვლივ.  შესაძლებლების ფარგლებში იზრუნონ გარემოს გაუმჯობესებაზე, ყველას შესწევს ძალა და უნარი, წვლილი შეიტანოს მშვიდობიანი და უკეთესი გარემოს შექმნაში.





No comments:

Post a Comment