სსიპ ამბროლაურის მუნიციპალიტეტის სოფელ წესის საჯარო სკოლა
ხელმძღვანელი: სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების პედაგოგი ინგა მელაშვილი
სოციალური პროექტი ,,ერთად გავცუროთ ოცნების გემით”
VII-VIII კლასის მოსწავლეები სტუმრად- ამბროლაურის დღის საგანმანათლებლო ცენტრ ,,ბაო”ს შსმ და სსსმ საჭიროების მქონე ბავშვებთან.
სოციალური პროექტი ,,ოცნების გემი’ ’განხორციელება საუკეთესო საშუალებაა სოციალური გარემოს გაუმჯობესების, კონკრე-ტულ სოციუმში რეალური სოციალური საჭიროების შესწავლისა და სოციალური სიტუა-ციის გაუმჯობესებისკენ (არსებულ პრობლემათა პრევენციის/მინიმიზაციისკენ), რის საბოლოო მიზანიც სამოქალაქო საზოგადოების განვითარებაა. სხვაზე პასუხისმგებლობა და ზრუნვა ბავშვებს ეხმარება საკუთარი თავის, როგორც ღი-რებულის, აღქმაში და უქმნის მათ პრობლემებთან გამკლავების შესაძლებლობას. ეს კი საბოლოოდ მოზარდთა რისკიანი ქცევებს პრევენციის ერთ- ერთ საშუალებად ითვლება. აგრესიული ქცევის შემცირება შესაძლებელია პროსოციალური ქცევის (სხვებზე ზრუნვა, ისე რომ არ მოელი პირად გამორჩენას) წახალისებით. აქედან გამომდინარე, სოციალური პროექტის მიზანია: სოციალური ადაპტაციის გაუმჯობესება; ცხოვრების ხარისხის ამა-ღლება; ტოლერანტობის გაზრდა; დაპირისპირების, კონფლიქტების პრევენცია; მოსწა-ვლეთა სწავლის მოტივაციის ამაღლება.მოსწავლეებს განვუვითაროთ უნარები, რომლე-ბიც სხვებზე ზრუნვისკენ იქნება მიმართული. ვფიქრობთ, პირველ რიგში მნიშვნელოვა-ნია ზრუნვა ემპათიის განვითარებაზე. შეხედვით შეიძლება საკმაოდ აბსტრაქტულ და რთულ ამოცანად მოგვეჩვენოს. მაგრამ, იმისთვის, რომ ბავშვმა სხვისი ემოციის აღქმა და შესაბამისად რეაგირება შეძლოს, მნიშვნელოვანია, ესმოდეს გრძნობათა ფართო სპექტრი, რომელსაც იგი ყოველდღიურად განიცდის პირველ რიგში თანაგრძნობა სხვისი ემოციე-ბის გაგებით იწყება. ადამიანებს შეიძლება მსგავს სიტუაციაში განსხვავებული ემოციები დაეუფლოთ. ვინაიდან მიიჩნევა, რომ რაც უკეთ შეგვიძლია საკუთარი და სხვისი ემოცი-ების ამოცნობა, მით მეტად შეგვიძლია თავის მართვა და სხვათა დახმარებაც. ეს კი აუ-ცილებელი უნარებია მეგობრებთან თუ თანაკლასელებთან კარგი ურთიერთობების და-მყარებისათვის.
ყველა მოსწავლე მოტივირებული იყო იმისათვის, რომ
სითბო და სიყვარული გამოევლინათ ამ ბავშვებისათვის, მათთან ერთად დაამზადეს გემის
მაკეტი, ხატავდნენ, ერთობოდნენ სხვადსხვა გასართობი თამაშობებით, სიმბოლურად
გაბერეს ბუშტები და მხიარული განწყობით დაემშვიდობნენ უკვე თავიანთ მეგობრებს.
დამშვიდობება ემოციური იყო. მომავალში კვლავ დასახეს მიზნები, რომ ისევ
მოენახულებინათ ბავშვები. ისინი მივიდნენ იმ დასკვნამდე, თუ როგორ
შეიძლება
ამგვარმა
ქცევამ
შეცვალოს
კლიმატი
ჩვენს ირგვლივ. შესაძლებლების
ფარგლებში
იზრუნონ
გარემოს
გაუმჯობესებაზე, ყველას შესწევს ძალა
და
უნარი,
წვლილი
შეიტანოს
მშვიდობიანი
და
უკეთესი
გარემოს
შექმნაში.
No comments:
Post a Comment